BENİM MESELEM-SENİN MESELEN VE ŞİRK MEVZUSU

Rahman Rahim Allah’ın adıyla..

Bir konu var ki çok es geçilmektedir; bir mesele ne kadar delile-akla-mantığa-vahye (ilme) dayanıyorsa o derece “benim meselem-senin meselen” değildir, ne derece dayanmıyorsa öyledir.

Yani, sırf benim demiş olmamla, birisinin demiş olmasıyla “benim meselem-senin meselen” oluşmaz, bu işin kriteri yukarıda vurguladığımız şeydir. Lakin, bu iş, türlü geleneksel-cemaatsel-kişisel bağlar dolayısıyla rahatlıkla ona çevrilebiliyor. Bu bağlamda da şirk mevzusu sözkonusu oluyor ki, bu başlı başına bir meseleye dönüşüyor. Çünkü bir hakikat meselesini türlü sebeplerden dolayı “es geçmek” diye bir lüksü yoktur müminin. Akıl dediğimiz şey de “ne dersen gider” türü bir şey değildir. Kişi “vahyi anlama” noktasında da daha güçlü delile, açıklamaya, izaha prim vermek zorundadır.

Velhasıl, hakikatin önündeki her tür perde şirktir, şirk sebebiyledir, isterse hakikat adına olsun-gözüksün. Sırf birisini, bir cemaati mutlaklaştırma adına bir hakikati görmüyorsanız, başka bir şeye çeviriyorsanız bunun bedeli ağırdır. Elbette ki şu kişi direkt böyledir demiyoruz, lakin genel olarak bu yönde gayet güçlü bir kanaatimiz de sözkonusu. Ortaya konan meseleler ve duyarsızlık ortada çünkü, sebeplerse dön dolaş bu noktada odaklanmakta.

“BENİM MESELEM-SENİN MESELEN VE ŞİRK MEVZUSU” için 13 yanıt

  1. Yazıyı anlamak için birkaç sefer okudum ancak cemaatçilerin hangi hakikati anlamaları gerektiğini çıkaramadım. (Hangi Vahiy, kurandaki hangi meseleyi kafaları almıyor sirke giriyorlar)bir de hangi duyarsızlık anlaşılır değil. yazar cevaplarsa sevinirim. (cemaatçi değilim siteyi takip eden biri olarak öğrenmek istedim sadece)

  2. sitedeki ilmi yazılara bakın, kaçında bir yorum göreceksiniz. ya da bunların kaçı başka yerlerde açıklanmış şeyler, kaçı hakikat noktasında hiçbir önemi olmayan şeyler?.. özellikle de altı gün yedi gök ile ilgili yazılar. bir de mesele cemaat değil her türlü önyargı ve mutlakiyet üreten yapılar. buna bilimcilik de dahildir, devletçilik de ideolojik yapılar da..

  3. Selamünaleyküm.
    Bir çok şeyi ben de anlamıyorum.Faizcilik ,şirke yakın bir günahken ve Dünyadaki tüm ekonomik krizler bankalardan çıkmışken neden bankaların kapatılmasını isteyen bir yoruma İslamcı medyada rastlanmaz?Kurandaki bilimle ilgili ayetlerin tefsiri neden yapılmaz?Diyanet işleri başkanlığı bu tefsirleri neden yaptırmaz?

  4. Selamünaleyküm.
    Dinin düşürüldüğü bu duruma üzülmemek mümkün değil.Ekonomisi sarsılmaz denen Avrupa dahi Kurandaki faiz ve ortaklık ayetlerine uymadığı için bu duruma düştü.
    Bankalar piyasanın arz ve talep dengesini talepten yana bozdukları için enflasyona sebep oluyorlar.Bankasını soyarken kameralara yakalanan o kel adamı unutmak mümkün mü?
    Bankaların kapatılmasını savunan bir kişi var mı,diye internet’te bir araştırma yaptım,sadece Eren Erdemi bulabildim.2029 yılında Dünya ya düşmesi de muhtemel olan Aphopis göktaşını ALLAH boşuna göndermiyor.

  5. Selamünaleyküm.
    Muhterem Admin,Bakara-243 Ayete göre ölen ve yeniden can verilenler o devre mi mahsustur,yoksa böyle şeyler devamlı oluyor mu?Doyurucu bir tefsir bulamadım.

    1. Aleyküm Selam. İman meselesi bizde Kitaba iman meselesine dönmüştür. Allah’ın gücü, kudreti, ilmi gibi konular Kitab’a iman ile netleşecektir. Kitab’ın doğruluğuna ise akıl ve ilimle bakılacak edilecek, bu imkanlar fazlasıyla var. Zaten Peygamberlik defteri de kapanmış durumda. Bu bakımlardan mucize beklentisinde olmamak gerekir, hatta Peygambere bile “mucize beklerler, Kuran yetmiyor mu” gibi seslenilmiştir.

      Muhakkak ki o (Kur’an) âlemlerin Rabbinin indirmesidir.

      Onu Rûhu’l-emîn (Cebrail) indirdi.

      Senin kalbine; uyarıcılardan olman için,

      Apaçık Arapça bir dille.

      O, şüphesiz daha öncekilerin kitaplarında da vardır.

      Benî İsrail bilginlerinin onu bilmesi, onlar için bir delil değil midir?

      Biz onu Arapça bilmeyenlerden birine indirseydik de,

      Bunu onlara o okusaydı, yine ona iman etmezlerdi. (Şuara 192-199)

      Bu ölülerin diriltilmesi ile ilgili ayetlerde “görmedin mi” diye anlatılır mevzu, yani asıl mesele “Kuran’a öyle iman olacak ki anlatılan görülmüş gibi olacak” meselesi. Mesele bu edildiğine göre “olmuyordur” denilebilir.

  6. Selamünaleyküm.
    Ankebut suresi 2. Ayet,insanların mutlaka sınanacağını yazıyor.
    Ama ölen çocuklar ve sınanmadan ölen hesap defterleri yeni açılmış gençlerin durumu ne olacak?Peygamber efendimiz dahi en acı sınanmaları yaşamışken bu çocuk ve gençlerin sınanmadan Cennete gitmesi mümkünmüdür?

  7. Selamünaleyküm.
    Muhterem Admin,benim maksadım dine aykırı fikirler öne sürüp ortalığı karıştırmak değildir.
    Sadece Kuran ayetlerinin daha iyi anlaşılmasını istiyorum.
    Adalete bu kadar değer veren ALLAH’ın adaletsizlik yapması mümkün değildir.
    ALLAH bize ana ve babanızın aleyhine dahi olsa dürüst şahitlik yapın,diyor bir ayetde.
    H.z Musa ile Hızırın yolculukları sırasında ,büyüdüğü zaman ana ve babasını saptıracak olan bir çocuğun Hızır tarafından öldürülerek ALLAH’ın bu çocuğu Cennete almasını benim aklım almıyor.
    Ben bu çocuklara, Bakara suresi 243.Ayete göre yeniden can verileceğine ve Ankebut suresi 2. Ayete göre de sınandıktan sonra Cennet veya Cehenneme alınacağına inanıyorum.

  8. Aleykümselam. Elbette, meseleleri konuşuyoruz. Verdiğim linkte değişik açıklamalar var. Hadisler “Allah onların ne yapacak olduklarını bilir” diyor. Bu bakımdan gayb yönü fazla dedim. Yoksa size cevap olarak değil.

  9. Selamünaleyküm.
    Mitokondiriyal Havva konusunu araştırdım.Bildiğiniz gibi mitokondiriyal Havvayı doğuran bir kadın yok.Ama, çeşitli sitelerde onun zamanında yaşamış birden fazla kadının olduğu,ancak bu kadınların ve çocuklarının öldüğü ,sadece Havvanın soyunun yaşadığı yazılıyor.
    Bu yazdıklarının bilimsel bir ispatı var mıdır,yoksa işlerine gelmediği için uyduruyorlar mı?

  10. @Ferda Yamanoğlu
    aleyküm selam. salt bilimle açıklama gayretleri bilimi dinin üstünde otorite görmekten kaynaklanıyor bence. o yüzden bu tip konulara mesafeliyim. sonuçta yaratılış dibine kadar açıklanabilecek bir şey değil, o yüzden de salt bilimin alanı olamaz.

Bir cevap yazın

*
= 4 + 6