İKRA-İLK İNEN AYETLER HAKKINDA BİR TEVAFUK

 

Kuran’ın İkra emri ile inmeye başlaması, ancak yazılı Kuran olan mushafın Fatiha Suresiyle başlaması bana hep enteresan gelmiştir.

Pek çok hikmetin iç içe geçtiği bu büyük gerçek bir gün bana ilk ayet olan ikranın mushafta kaçıncı ayet olduğu merakını doğurdu. Saydım ve sıkı durun karşımıza çıkan rakam tamı tamına 6107

Bu rakam neden bu kadar önemli çünkü Kuran 610 yılında indirilmeye başlandı. Yani direkt olarak bu rakam görülüyor bu sayıda, 6107 610 7

Peki buradaki kalan 7 nedir, daha doğrusu ne olabilir diyor tabii insan hemen sonra? Kadir Gecesi Ramazan’ın son 10’undaki 7 ‘dedir. Buna işaret olabilir mi? Ya da bu Fatiha’ya mı işaret, o 7 ayettir, onu çıkarırsak 6100. ayet bu.

Öte yandan; ilk inen ayetler 5 tane, yani 6107 6108 6109 6110 6111. ayetler bunlar. Kuran 610 yılında Ramazan ayında yani 9. ayda indirildi. 610 9 da var ilk inen ayetler içinde. Üstelik o da İkra diye başlıyor.

Tam miladi olarak ise Ağustos, hatta “10 Ağustos’ta indi ilk vahiy” diyenler var 610 8 de ilk inen ayetlerden, o da ona uyuyor. Veya 6 Ağustos diyen var; buna da uyuyor bu sayı. Ayrıca; 20, 24 Ağustos gibi tarihler de verilmekte. Onları da içeren bir ay vurgusu var nihayetinde.

İKRA-İLK İNEN AYETLER HAKKINDA BİR TEVAFUK” için 7 yorum

  • 03/09/2010 tarihinde, saat 09:09
    Permalink

    Doğrusu şaşırmamak elde değil. İlginç tespitler. Kainattaki dengeyi ve muvazeneyi ayrıca ” Onun katında her şey bir ölçü (miktar ) iledir.(Rad suresi, ayet 8) ” Biz her şeyi bir ölçüye göre yarattık” (Kamer suresi, ayet 49)” ayetlerinin bir tezahürünü hatırlattı bana.

    Yanıtla
  • 12/06/2011 tarihinde, saat 15:45
    Permalink

    bence zorlamışsınız. kuran kelamullahtır, rakamullah değildir. dolayısıyla sözün anlamı kıymetlidir harflerin sayısal değerleri değil. bin yıl bu işlerle uğraşsanız kuranın yönlendirdiği yere asla varamazsınız. çeşmeye elini uzatıp su içmeye çalışan ama akması olmayan çeşmenin önünde susuzluktan ölen insanlar benzetmesine uğramayalım. kolay gelsin.

    Yanıtla
  • 12/06/2011 tarihinde, saat 16:53
    Permalink

    @Anonim
    yazının zorlama olarak görülebilecek kısmı aslında ’27si kadir gecesidir bakın!..’ diye algılanmasın diyeydi açıkçası. az da olsa başka görüşler de var çünkü. lakin meseleye gelince ilk ayetin 6107inci ayet olması ve bunun da o tarihi ve günü vermesi bence önemli. Herşeyin sahibi olan, herşeyi bilen Allahın varlığını biraz daha hissetiren ekstra bir şey sonuçta. Mühim olan bu tip rakamsal şeylerin dinde olmayan bir şeylere delil edilmeye çalışılmamasıdır. Eğer böyle bir şey yoksa ortada ben de bu hassasiyeti anlamış olmam. saygılar

    Yanıtla
  • 13/06/2011 tarihinde, saat 19:47
    Permalink

    @admin
    KURANDAN SAYISAL ÇIKARIMLARDA BULUNMAK ACABA KİTABIN NERESİNDEN DELİLLENDİRİLEBİLİR. AYRICA SÜNNETTEN BÖYLE BİR UYGULAMAYA HİÇ GÖNDERME VAR MI? SANMIYORUM. SİZ Kİ ANKARA İLAHİYATTA OKUMUŞSUNUZ. BÖYLE ÇIKARIMLARDA BULUNMANIZ DOĞRUSU BENİ ŞAŞIRTTI. BU BİRAZ HURUFİLİK GİBİ GELİYOR BANA. KURAN MUTTAKİLER İÇİN HİDAYETTİR VE BUNU DA RAKAMLARLA DEĞİL, HARFLERLE DEĞİL, SÖZLERLE YAPAR. SÖZÜN ANLAŞILMASI VE YAŞANMASI DIŞINDA TÜM KURAN OKUMALARI BANA BOŞ BİRER UĞRAŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR. ALLAH HEPİMİZİ KURANIN REHBERLİĞİNDEN AYIRMASIN. KUSURA BAKMAYIN BİRAZ LAFI UZATTIM. DOST BİR SES DUYUNCA İNSANIN HZ. MUSANIN RABBİYLE KONUŞMAYI UZATMASI GİBİ SÖZÜ UZATASI GELİYOR. HAYDİ HOŞÇA KALIN. İYİ AKŞAMLAR. ALLAH’A EMANET OLUN.

    Yanıtla
  • 14/06/2011 tarihinde, saat 01:23
    Permalink

    @Anonim
    bakın bu insani bir şey dini bir şey değil. insan bir tevafukla karşılaşınca etkilenir, bu kadar basit. buna inanacaksın diye kimse kimseyi zorlayamaz ama kimse bana, yok etkilenmedim de demesin. sünnette niye yoktu o gayet açık, o zaman böyle imkanlar yoktu ve gerek de yoktu. maneviyyat yerindeydi zaten. sünnette uzayı araştırmak da yoktu uzayı araştırmayacağız mı yani.
    Mesela Fussilet 53. ayette şöyle der: Biz ayetlerimizi hem afakta, hem kendi nefislerinde onlara göstereceğiz; öyle ki, şüphesiz onun hak olduğu kendilerine açıkça belli olsun. Her şeyin üzerinde Rabbinin şahid olması yetmez mi?
    Gelelim, ben mesela zırt pırt ayet rakam sayan biri değilim. Ama kendi kendime bazı tecrübelerime de dayanarak bu ilk ayetin kaçıncı ayet olduğunun anlamlı bir sonuç vereceğini düşündüm. Nitekim onun için saydım. Ve gerçekten de çıktı. Ve bakın bu bizim için anlamlı biz 610 olarak biliyoruz ilk vahyin indiği tarihi. Ve 27. gecesi son on günün 7. gecesi diye..
    İkincisi, Kuranda rakamsal tevafuklar olduğu açıktır pek çok örnek var. Ve bunun insanlara ekstra bir his heyecan verdiği de açık. Açık söyleyeyim, buna gerek olduğu da açık. Mesele bunu bir metoda oturtamazsın, nasiptir tabiri caizse. Kimi arar arar bulamaz kimi bir bakar bulur, bu böyle bir şey. Ve tabii bunun asıl olmadığını, asıl manaya yönelmek gerektiğini iyi bilmek gerekir.
    İlginize teşekkürler. Saygılar tekrar.

    Yanıtla
  • 14/06/2011 tarihinde, saat 18:33
    Permalink

    @admin
    GECENİN BİR VAKTİ CEVAP VERMEK ZAHMETİNDE BULUNMUŞSUNUZ. ÖNEMLİ OLAN DOSTLUK. SİTENİZDE VE ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM. MÜSADEME-İ EFKARDAN BARİKA-İ HAKİKAT DOĞAR NAMIK KEMAL. HAKİKATİN BARİKASI ALTINDA İYİ ÖMÜRLER DİLERİM.

    Yanıtla
  • 14/06/2011 tarihinde, saat 23:59
    Permalink

    @Anonim
    elbette. zaten yorumların belki yazı kadar mühim olduğunu söyleriz hep. meselelerin açılması, fikir teatisi önemli. öyle yazıyim okusunlar değil yani derdimiz. saygılar, selamlar

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
= 3 + 0

FACEBOOK HESABIMIZ
YOUTUBE HESABIMIZ