KURAN MUCİZELERİ ÜZERİNE-KELİME TEKRARLARI

Öncelikle; Kuran mucizelerini biz de önemsiyor ve yayınlıyoruz. Lakin, bunun ardında ciddi bir emek, özveri var. Öyle paldır küldür bir şey görünce ortaya atlamıyoruz. Hele de manipülasyon (?) Yani neyin manipülasyonunu yapıyorsunuz?!..

Tabii yanlış sayımlar olabilir, sonra düzeltilir. Biz bile şu yazıyı yayınladıktan sonra bir kaç kere düzeltme yaptık. Ama bazıları, özellikle dikkat çekecek cinsten tek kalemde şak şak şak şeklinde bazı rakamları sıralıyor ki, gerçekten olsa insanın ağzı açık kalır.. Ve sonra, düzeltme de yapılmıyor, öyle gidiyor. “Kılçıksız bir tablo”, “Bu kadar mı olur” gibilerden.. Halbuki “Kuran mucizeleri” dediğimiz şeyler, göz açmak içindir, göz çıkarmak için değil. Bunlarınki biraz öyle. Ama acaba öyle mi gerçekten?..

Baktığımızda iş komediye dönüyor çünkü kimi yerlerde.

Mesela bir site, bir de hemen yayılacak cinsten, basit ve etkili, Kuran’daki tekrar sayılarını vermiş. Şunlara bir bakalım.

Mesela diyor ki cennet ve cehennem 77 defa geçmekte. Görünüşte doğru. Lakin şöyle, doğru. İkisi de 77 ayette geçmekte, yoksa “cnnt”in geçiş sayısı 79

Öte yandan ise bunların 11 tanesi “cinnet” kelimesi (1’i ecinnet) , yani yazılışı aynı olan ama cinler anlamına gelen kelime. 2 tane de “cünnet” (kalkan) kelimesi var.

Okunuşu cennet olmayanlar 13 yapıyor. Salt “cennet” 66 tane. Bir de ek alan cennet kelimeleri var, onlar 12 tane. Bunları toplasan 78 yapar, ki rakamı yine vermez. Geçtiği ayet sayıları desen; 77’den daha az, 76 çıkıyor. Çünkü cennet kelimeleri iki ayette ikişer tane. Ayrıca bazı ayetlerde cennet, bahçe anlamındadır. Yani yukarıda vurguladığımız şeklin -şekilsizliğin- dışında 77 çıkmıyor. 

İman ve Küfr kelimeleri “ek almadan” 25’er kere geçiyor diyor, o doğru.

Dünya ve Ahiret kelimeleri, 115’er kere geçiyor diyor, o da doğru. Lakin İsra 7. ayette ahiret kelimesi, bildiğimiz ahiret anlamında değildir, “diğer” anlamına gelmektedir.

Ama mesela bir de adam ve kadın kelimeleri var. 23’er defa geçiyor, insan da anne ve babadan 23’er kromozom alır diye bir şey var ki, çok çarpıcı bir iddia. Ama gel gör ki recül (adam) ek almadan 24 defa geçiyor ve kadın ünsa desek 18 defa, imrae desek 11 defa, ekleriyle saysak 26, hadi iki tane tesniyeyi (ikil) çıkaralım 24 oluyor ancak. 

Yani, 23 hikaye..

Öte yandan 24?.. Bir site de bu iddiada bulunmuş. Bir defa onu öyle bunu böyle yapınca 24 yapıyor, ama asıl; imraetün kelimesi, yuvarlak te olmadan امرأ   şeklinde erkek için de kullanılıyor. O zaman imrün-imraetün (erkek-kadın) diye sayman lazım. Yani 24 de fos.

Beri yandan ise dikkatimizi çekiyor ki; “eksiz bir şekilde” imr (ve türevleri) ve imrae, 11’er defa geçmekte.

……………………….

Velhasıl, bir kaç zıt kelime eşit çıktı diye “her zıt kelime eşit çıkacak” şeklinde bir kural uyduruyorlar kafalarında adeta, sonra da uyduruyorlar. Aynı 19cuların bir kaç şey bulup sonra işi kendilerine uydurmaya başladıkları gibi. 

Sonra, şeytan ve melek 88’er defa geçiyor diyorlar. Şeytan 70, şeyatin (şeytanlar) 18 defa geçmekte. Hani “şeytan” kelimesiydi, bu sefer çoğullar da devrede ama söylemiyorlar. Melaike-melek, kelimeleri ise melaike 73, melek 13, iki melek ise 2 defa.  Burada da ek alanları katarsak (5 tane melaiketühü), o zaman rakam çıkıyor.

Çoğul-tekil, ek alan-almayan; “nasıl tutarsa!” diye gidince böyle oluyor. Bu tip şeyler tek kalemde verilemez, notlarla verilmelidir.

Başka sitelerde hayat ve ölüm aynı geçiyor, şu bu aynı geçiyor gibi şeyler var. Biraz baktım, acaip alakasız sayılar çıktı, ne saydılar, nasıl saydılar, bilmem. Ama böyle flaş flaş şeklinde dizilmiş her malumata balıklama atlamayın derim. Çünkü bu gibi şeyler, bir de internet ortamında, çığ gibi büyüyor ve sonra tam tersi bir etki oluşturuyor. Yanlışlar, eksikler çıktı mı, sanki hepsi uydurulmuş gibi oluyor.

O yüzden en mühim mesele; kim, neyi, nasıl, saydığını, çek edilebilecek şekilde, doğru düzgün belirtmeli. Ama maksat adam toplamak olunca öylesi değil, böylesi, belki de daha çok işe yarıyor.

Açık çası burada bir mucize boyutu var; ama rakamsal değil, edebi mucize. Rakamsallık onu örtmesin diye rakamsal değil. Dikkat edelim; zıt kavramlar çok yakın sayıda tekrarlanmış, bu da müthiş dengeli bir anlatım, adeta bir denge felsefesi oluyor.

NOT : Sayımlara şuradan bakılabilir.

Bir cevap yazın

*
= 3 + 7