KURAN’DA VE TEVRAT’TA HZ MUSA PEYGAMBER

Rahman Rahim Allah’ın adıyla..

Hz Musa’nın hayatı, firavunla mücadelesi, Allah ile görüşmesi, İsrailoğullarına rehberlik edişi ve onların sözdinlemezlikleri her bakımdan ibretliktir. Fakat bir de ibret üstü ibretlik konu var ki o da Tevratta bunların kısmen değiştirilmesi ve Kuran’ın düzelticiliği. Kuran Tevrat’ı onaylar mı, ne kadar onaylar, ne kadar onaylamaz gibi konulara da çok ciddi cevaplar içeriyor bu mevzu.

1) Hz Musa’nın Tur Dağında bir ateş görmesiyle ilgili Tevrat’taki senaristik bazı müdahaleler ve bunların oluşturduğu “büyük açık” hakkında.. Ve Kuran’ın fiili düzelticiliği..

 

2) Tevrat’ta Musa Peygamberle ilgili “birini öldürmüştüm” konusunun geçiştirilmeye çalışılması ve Kuran’ın fiili düzelticiliği hakkında..

 

3) Kuran’da geçen sihirbazların imanı ve Tevrat’taki oynamalar hakkında..

 

4) Tevrat’ta geçen “müdhiş asabiyyet” ve Kuran’ın düzelticiliğinin “müthiş bir ders” olması meselesi..

 

5) Peki “Kuran’ın Tevrat’ı doğrulayıcılığı nerede kaldı” meselesi babından firavun kavminin çeşitli belalara uğratılması, Hz Musa’nın kızıldenizi yarması, Tur dağında Allah ile görüşmesi gibi olayların zikri ve “kelimeleri yerlerinden değiştirirler” mevzusu hakkında bazı çarpıcı örnekler..

 

6) Acaba on emirde şu anki Tevrat’ta olduğu gibi ahiret ve namaz geçmiyor muydu?

 

7) Tevrat’ta gayet geçip Kuran’da geçmeyen yerler üzerinden Kuran’ın hassas yönlendiriciliğinin vurgulanması.

 

Görüldüğü kadarıyla Kuran’ın Tevrat’ı düzelticiliği meselesi en çok, kelimeleri yerlerinden değiştirirler noktasına işaret ediyor. Bunun da en belirgin olduğu mevzu Hz Musa kıssaları. Çünkü yüzeysel olarak duruyor gibiler fakat ruhen gayet çarpıtılmış boşaltılmışlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
= 3 + 1

FACEBOOK HESABIMIZ
YOUTUBE HESABIMIZ