KURAN’IN TEVRAT’A “MÜDHİŞ” HAKİMİYETİ: SİNA DAĞI KISSASI ÖRNEĞİ

Tevrat’ta mikat sahnesinin öne alındığını ve mikata çıkanların Tanrı’yı gördüğünün iddia edildiğini görüyoruz. Sonra ise altın buzağıyı mikata çıkanlardan biri olan Harun (as)’ın yaptığını.. Kuran bunları düzeltirken buzağıyı yapanın Samiri olduğunu söyler. Bu ise tahrifin nedenini de açık eden bir ayrıntıdır. Çünkü daha sonraki İsrailoğulları tarihinde Kuzey İsrail Krallığı altın buzağıya tapmıştır ve başkentleri Samiriyye’dir. Bunların işi bozma gayreti fazlasıyla düşünülebilir yani.

Yine bu anlamda şunu farkediyoruz ki Kuran’ın Tevrat ve İncil’e müdhiş bir hakimiyeti var. Kimi yeri doğruluyor kimi yeri yanlışlıyor ve yanlışladığı yeri “neden tahrif ettiler” noktasında açık edecek şekilde yanlışlıyor. Ve bunu fiili olarak yapıyor. Hasılı bu iş bu şekilde Kuran’a inandırdıkça inandırıyor ve bu şart. Çünkü başka türlüsü işi kuru iddiaya, hatta şüphelere götürebilir. Özellikle de imanın gevşediği zamanımızda.

Açıklamalar
Tevrat'ta Sina dağı/Turi Sina kıssası ile ilgili oynamalar ve Kuran'ın açık ediciliği..

 

Kuran'ın doğruladığı noktanın önemi hakkında..

 

Samiri kimdir konusu

Facebook Hesabımız Youtube Hesabımız